بوت شدن سریعتر گوشی های دارای سیستم عامل Symbian

یکی از مشکلاتی که گریبانگیر اکثرأ کاربران است ، مشکل دیر بالا آمدن و بوت شدن گوشی است. این موضوع گاهی بسیار آزاردهنده شده و حتی  چندین دقیقه برای لود کامل اولیه گوشی طول میکشد. این معضل به خصوص بر روی گوشی های دارای سیستم عامل سیمبین (کلیه ورژنها) بسیار گسترده است. اما راه حل بسیار ساده ای برای حل آن وجود دارد! به نوعی که هر از چند گاهی با انجام دادن این ترفند میتوانید سرعت بوت شدن اولیه گوشی سیمبین خود را تا چندین برابر افزایش دهید!

توجه: خواندن ترفند موبایل در ادامه مطلب

  

بدین منظور:

ابتدا دقت کنید برای اینکار فقط برای چند دقیقه به سیم کارت یکی از دوستان یا آشنایانتان نیاز دارید! آنهم سیم کارتی از یک اپراتور دیگر.

به عنوان مثال اگر اپراتور و سیم کارت شما همراه اول است ، سیم کارت تالیا یا ایرانسل دوست خود را برای مدت کوتاه قرض بگیرید و سپس مراحل کار را دنبال کنید:

وشی را خاموش نموده و مموری کارت و سیم کارت خود را خارج نمایید.

سیم کارت اپراتور دیگر را وارد نموده و گوشی را روشن کنید.

پس از بوت شدن کامل گوشی مجدد آن را خاموش نمایید.

حالا سیم کارت را خارج و سیم کارت خودتان و همچنین مموری کارت را قرار دهید.

گوشی را مجدد روشن کنید.

خواهید دید که گوشی سریعتر بوت خواهد!

اما شاید این موضوع برایتان سوال شود که چرا چنین اتفاقی می افتد؟

خاصیت سیستم عامل سیمبین به این گونه است که فایلهای مربوط به سیم کارت را روی گوشی ذخیره میکند. این موضوع باعث کندی بوت شدن گوشی میشود. اما پس از قرار دادن سیم کارت جدید سیستم عامل فایلهای زائد و اضافی مربوط به سیم کارت قبلی را پاک میکند. با این کار مقداری از فضای گوشی هم خالی میشود. در نتیجه هر چقدر سیم کارت مدت زمان بیشتری در گوشی قرار داشته باشد طبعأ فایلهای زائد بیشتری را ذخیره میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد